15 de febr. 2015

La saviesa

Fes-me sàvia amb la mateixa saviesa
amb que em vas formar.

Que tot adquireixi el color de la certesa,
i l'olor d'encens que ve del temple
de la serenor.

Els pensaments dels mortals són titubejants 
- deia Salomó -. 
Si, de vegades li faig d'ombra al vent,
i em deixo titubejar.

Malgrat el fum que prové del temple
del cos corruptible
i malgrat les paraules que em llisquen
només sortir de la boca;
encara no s'han sentit les esquitxades del foc,
ni he perdut del tot l'equilibri.

No sé si importa massa qui és el responsable
d'aquest crematori.
Potser jo, potser el meu egoisme o potser
el mateix dimoni amb banyes.

A dures penes
- deia també Salomó - 
descobrim el que tenim entre les mans.

Ens vam riure de les banyes i les ombres
i ens vam salvar per sempre
per una ciència infinita.

2015.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada